چانه سیاسی شایعات وزارت کشور اخبار سیاسی و اجتماعی

چانه: سیاسی شایعات وزارت کشور اخبار سیاسی و اجتماعی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری چرا تلویزیون گلزار را دوست دارد ولی فردوسی‌پور را نه؟

    حذف فردوسی پور و برنامه 90، اگر تا چند روز پیش تنها شایعه و حدس و گمان بود، با پخش نشدن این برنامه در هفته جاری رنگ و بوی واقعیت به خود گرفته است! یک هفته بعد ا

    چرا تلویزیون گلزار را دوست دارد ولی فردوسی‌پور را نه؟

    چرا تلویزیون گلزار را دوست دارد ولی فردوسی پور را نه؟

    عبارات مهم : مخاطب

    حذف فردوسی پور و برنامه 90، اگر تا چند روز پیش تنها شایعه و حدس و گمان بود، با پخش نشدن این برنامه در هفته جاری رنگ و بوی واقعیت به خود گرفته است! یک هفته بعد از اعلام آخر همکاری مهران مدیری با صداوسیما، ظواهر امر از آخر همکاری عادل فردوسی پور و رسانه ملی بعد از حدود ۲۰ سال حکایت دارد. دو شنبه شب روابط عمومی شبکه ۳ صدا و سیما اعلام کرد که برنامه ۹۰ به علت واکنش‌ها غیرحرفه ای تهیه کننده و مجری آن پخش نمی شود. در بیانیه تند و کم سابقه شبکه سه آمده است که واکنش‌ها عادل فردوسی پور در پی توقف پخش این برنامه بعد از بازی انگلیس و اسپانیا غیرحرفه ای بوده و فردوسی پور بر خلاف ابلاغ گروه ورزش به واکنش‌ها خارج از عرف خود ادامه داده هست. وب سایت نود نیز خبر پخش نشدن این برنامه را منتشر کرد، ولی در آن خبر به متن بیانیه شبکه سه اشاره ای نشده بود. برنامه 90 از بین بردن می شود و برنامه های عاری از محتوایی مثل «برنده باش» که هر روز به شمار انتقادات آن افزوده می شود، زیاد و زیاد می شود!

    چرا تلویزیون گلزار را دوست دارد ولی فردوسی‌پور را نه؟

    عادل فردوسی پور که از محبوبیت خاصی برخوردار است کنار گذاشته می شود و امثال گلزارها و گودرزی ها و تفتی ها بر صندلی مجری گری تکیه می زنند و نتیجه این می شود که خیلی چیزها سر جای خودش نیست! نه هنرمند، نه مجری و نه بازیگر! ولی پرسش این است که آیا مدیران شبکه های متفاوت به این عنوان فکر کرده اند که این آش شله قلمکاری که درست می شود چه تاثیری بر مخاطب دارد؟

    خودزنی صدا و سیما؟

    در این بین شایعاتی مبنی بر اختلافات فردوسی پور و مدیر جوان شبکه سه منتشر می شود، خیلی ها هم معتقدند که فردوسی پور قرار بود در برنامه این هفته به عنوان کلاه برداری از فوتبالیست های ایرانی در گرجستان بپردازد و به همین علت از پخش برنامه جلوگیری کردند! ولی این طور که معلوم است واقعیت ماجرا از قرار چیز دیگری است! مسئله این است که هنگامی که حمید گودرزی و محمد رضا گلزار می توانند سلبریتی های مجری نما باشند دیگر جایی جهت امثال عادل فردوسی پور با دانش و تخصصش باقی نمی ماند! ما تنها کشوری هستیم که دشمن های جهت ما ۲۸۰ شبکه فارسی زبان رایگان درست کرده اند که همه چیز هم پخش می کند؛ از فوتبال گرفته تا سریال های پر زرق و برق کره ای و ترکیه ای تا حتی دستور آشپزی! در این شرایط که رسانه ملی برنامه های پربیننده محدودی دارد به یکباره یکی از پر بیننده ترین برنامه ها از بین بردن می شود! خیلی ها این حرکت صدا و سیما را که در ابتدا با از بین بردن مهران مدیری و بعد از آن هم از بین بردن عادل فردوسی پور همراه بود یک خود زنی می دانند ولی هنوز هم مشخص نیست که در سیاست های داخلی رسانه ملی بر کدام پاشنه می چرخد!

    حذف فردوسی پور و برنامه 90، اگر تا چند روز پیش تنها شایعه و حدس و گمان بود، با پخش نشدن این برنامه در هفته جاری رنگ و بوی واقعیت به خود گرفته است! یک هفته بعد ا

    دوشنبه شب ها سریع می خوابیم

    «برنامه 90 و فردوسی پور تعطیل شد؟! بعد دوشنبه شب ها سریع می خوابیم!» شاید در نگاه اول این جمله نگاه طنز آلود یک کاربر اینترنت به از بین بردن برنامه 90 به شمار بیاید ولی هنگامی که کمی عمیق تر به عنوان نگاه می کنید فاجعه ای پشت آن پنهان است! این اعتراض راحت نشان دهنده این است که نه تنها برنامه دیگری نمی تواند جایگزین برنامه 90 باشد و اگر جایگزین هم شود آن بیننده و بازخورد کافی را نخواهد داشت، بلکه حتی اگر این برنامه با مجری گری شخص دیگری هم پخش شود باز هم باز خورد مناسب را از آن دریافت نمی کنید! همین اتفاقات اخیر سوژه طنز خیلی ها در اینترنت شده است است! طنزی که زیاد از اینکه خنده آمیز به نظر برسد جنبه اعتراض به خود گرفته است! جایگزینی گلزار به جای عادل یکی از همین طنزهاست که زیاد از جنبه طنز نوعی اعتراض محسوب می شود! اعتراض به آش شله قلمکاری که مدیران رسانه ملی جهت مخاطبین درست کرده اند!

    محمدرضا گلزار مجری خوبی نیست

    « توفیق نیافتن برنامه برنده باش به این علت است که از محمدرضا گلزار در جای خود استفاده نشده، آقای گلزار مجری خوبی نیست، هنرپیشه خوبی هست؛ بنابراین هنگامی که از ایشان به عنوان مجری استفاده می کنیم هم برنامه اشکال پیدا می کند و هم شاخصه های هنری آقای گلزار زیر پرسش می رود. » اینها سخنان محمد حسین صوفی، دبیر شورای نظارت بر شرکت صداوسیما هست، سخنانی گوهربار که از غلط های مدیران رسانه ای شبکه های تلویزیونی حکایت دارد! فردوسی پور ولی مجری خوبی است و این عنوان را طی 20 سال گذشته بار ها و بارها ثابت کرده هست، بعد چطور می شود که او را از کاری که در آن تخصص دارد برکنار می کنند و دلایل واهی را جهت این کارها خود در نظر می گیرند؟ مدیرانی که گلزار را مجری می کنند آیا و چگونه از مجری گری حرفه ای امثال فردوسی پور چشم پوشی می کنند؟

    چرا تلویزیون گلزار را دوست دارد ولی فردوسی‌پور را نه؟

    اعتماد سازی؛ یکی از اصول رسانه های دیداری و شنیداری

    صدیقه ببران، کارشناس رسانه در این باره می گوید: «در بخش رسانه ها و به خصوص در حوزه صدا و سیما که طی سال های اخیر با اضافه شدن رسانه های خارج از کشور، در بازار رقابتی بسیار شدیدی قرار گرفته، اصل مهم جذب مخاطب بیشتر، کسب اعتبار منبع بالاتر و اعتماد سازی زیاد مدنظر قرار گرفته شده است هست. قطعا در بحث رسانه های ایرانی به خصوص رسانه های دیداری – شنیداری که در کشور ما منحصر به صدا و سیمای جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران هست، این امر یکی از اصول ارتقای حوزه رسانه به جهت توسعه هست. در این بین نیاز سنجی مخاطب در رسانه ملی مورد توجه قرار گرفته و اتفاقی که طی سال های اخیر رخ داده این است که تلاش های زیادی در جهت جذب مخاطب صورت گرفته و مدیران شبکه به این عنوان رسیده اند که قطعا مخاطبین، حوزه های سرگرمی، فیلم، سریال و برنامه های مردم پسند متعددی که پخش می شود را زیاد می پسندند و این می تواند به میزان اعتماد سازی رسانه ملی اضافه کند.»

    حذف فردوسی پور و برنامه 90، اگر تا چند روز پیش تنها شایعه و حدس و گمان بود، با پخش نشدن این برنامه در هفته جاری رنگ و بوی واقعیت به خود گرفته است! یک هفته بعد ا

    تلاش ها یا کافی نیست یا صحیح نیست!

    او در ادامه افزود: «اما تلاش هایی که تاکنون در این خصوص صورت گرفته یا کافی نبوده و یا این که بخشی از این تلاش ها صحیح نبوده است! جهت مثال یکی از برنامه هایی که از نظر مردم جالب است برنامه سرگرمی و مسابقه های هست، در حال حاضر تلویزیون از مدل های مختلفی از این مسابقه های استفاده می کند و در این بین هم از بعضی مدل های خارجی اقتباس می کند! یکی از کار هایی که در حوزه مسابقه های انجام می شود استفاده از سلبریتی های متفاوت به عنوان مجری جهت جذب بیننده زیاد هست، البته میزان اقبال به این نوع مسابقه های در یک زمانی مناسب بود و آن هم هنگامی که بود که محتوای مسابقه و البته سلبریتی گزینش شده است مناسب و متناسب با ذائقه مردم بود، ولی در حال حاضر می بینیم که میزان استقبال مردم از مسابقه های تازه زیاد نیست! با رصد چند تا از این برنامه ها متوجه می شویم که آن ها نه از لحاظ محتوایی و نه از لحاظ مجری موفق نبودند. چون در این برنامه ها سلبریتی های گزینش شده است در این حوزه جالب نیستند! به عنوان نمونه ممکن است سلبریتی بازیگر خوبی باشد ولی الزاما مجری خوبی نیست! قطعا مسابقه سرگرمی حوزه خوبی جهت جذب مخاطب است ولی با ابداعات تازه نه با تقلید! آن هم تقلید نصفه و نیمه ای که جواب مورد نیاز را هم نمی گیرد!»

    برندسازی مجری تلویزیون

    چرا تلویزیون گلزار را دوست دارد ولی فردوسی‌پور را نه؟

    ببران در ادامه توضیح داد: «از طرف دیگر در سراسر دنیا، یکی از دلایلی که برنامه ای در رادیو و تلویزیون گل می کند این است که جهت آن برنامه برند سازی انجام شده است هست، یعنی مجری و حسن های برند جهت برنامه ای در نظر گرفته شود و آن برند خودش به حوزه برنامه ای که پخش می شود ارزش افزوده می بخشد! در کشور ما هم در بعضی موارد این اتفاق رخ داده هست، جهت مثال آقای فردوسی پور که برنامه 90 را اجرا می کردند و یا قبل از ایشان آقای مرحوم شفیع که برنامه ورزش و مردم را اجرا می کردند. یکی از شاخصه های این برنامه ها دوام آن ها بود و محتوا و مجری گری مجری برنامه نیز از دیگر دلایلی بود که این برنامه ها محبوب شد، علت دوام این برنامه ها این بود که در آن ها ابداعات جدیدی اتفاق می افتاد جهت مثال آقای فردوسی پور ابداعات جدیدی در برنامه 90 داشت و برنامه متفاوتی را اجرا می کرد. چند سال پیش که هنوز مردم با گوشی و اینترنت ارتباط آنچنانی بر قرار نکرده بودند برنامه 90 عادل فردوسی پور کاملا مخاطب محور بود و از پیامک جهت بر قراری ارتباط با مخاطب استفاده می کرد! حالا بعد از این همه سال که به نظر می رسد بعضی برنامه ها برنامه موفقی بوده اند، شاهدیم که این برنامه ها کمرنگ می شوند یا به هر دلیلی به حاشیه رانده می شوند!»

    اعتماد مردم کم کردن می یابد

    وی تصریح کرد:« مدیران رسانه ملی باید جایگزین بهتری جهت این برنامه ها پیدا می کردند که بعد آن ها را از بین بردن کنند چون هنگامی که جایگزینی جهت آن ها ندارند جای خالی این برنامه ها منجر می شود که میزان اعتماد مردم کم کردن یابد، با این عملکرد بالطبع میزان رغبت و همچنین استفاده مخاطب از آن شبکه ها کم کردن می یابد. هر چقدر که این میزان کم کردن یابد در برابر آن به میزان رجوع مردم به سایر شبکه های خارج از کشور افزوده می شود و این عنوان یکی از معضلاتی است که خطر شدیدی را به همراه دارد. در خیلی از موارد این معضل قابل جبران نخواهد بود و ما مخاطبانمان را از دست می دهیم و میزان اعتبار منبع ما کم کردن می یابد.»

    روزنامه آفتاب یزد

    واژه های کلیدی: مخاطب | برنامه | مسابقه | برنامه 90 | رسانه ای | رسانه ها | استفاده | رسانه ملی | فردوسی پور | محمدرضا گلزار | محمد رضا گلزار


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار